5 dolog, amit az Ausztrál Nagydíjból megtudtunk



Tanulságok az év első versenyéből.Elrajtolt a Forma-1 2017-es szezonja, amelynek első futama nem tartogatott különösebb izgalmakat, de arra mégis jó volt, hogy néhány tanulságot már most levonjuk.

A bokszkiállások időzítése fontosabb, mint valaha: A Ferrari versenytempója meggyőzőbbnek tűnt, mint az elmúlt években bármikor, mégis Sebastian Vettel dolga nehezebb lett volna, ha Lewis Hamilton nem ragad be a Red Bull mögé. A Mercedes britje nem győzte kritizálni az elhasználódott kerekeit, tehát nem kizárt, hogy nyert volna, ha néhány körrel később hajt ki a kerékcserére.

A Red Bull ultraérzékeny karosszériával állt elő: Adrian Newey neve miatt talán túl sokat vártunk az RB13-as versenygéptől, ami egyelőre elmarad a Ferrari és a Mercedes teljesítményétől. A Milton Keynes-iek abban mindig kitűntek, hogy jól kezelhető autót építenek, de Daniel Ricciardo időmérős kicsúszása erre rácáfolt. Helmut Marko, az alakulat tanácsadója azt nyilatkozta, hogy az európai futamokra megoldják a problémákat. Ez azonban lehet, hogy késő lesz.

Az időmérő ismét izgalmasan alakult: Az időmérő végeredménye papírformát hozott, de az utolsó pillanatig nyitott kérdés volt, hogy a Ferrari vagy a Mercedes kaparintja-e meg a pole-t. A Q2 végén Bottas megelőzte Hamiltont, ami izgalmas csatákat vetít előre.

A Q1-ben öt csapat öt pilótája búcsúzott, a nézők pedig reménykedhetnek, hogy a kvalifikációk nem a szokott séma szerint fognak alakulni.

Antonio Giovinazzi nagyszerűen helyt áll a Forma-1-ben: Az olasz pilóta tavaly az utolsó pillanatig versenyben volt a GP2 bajnoki címért folytatott harcban, de végül második lett. Ezt követően a Ferrari kinevezte tesztpilótának, tehát Giovinazzi reménykedhetett, hogy néhány szabadedzésen autóba ülhet.

A Sauber azonban úgy döntött, hogy bedobja a mély vízbe a olaszt, amikor a télen megsérült Wehrlein bejelentette, hogy nem elég felkészült a versenyzésre. A Jarno Trulli visszavonulása óta első olasz pilóta a szombati harmadik szabadedzés után kapta a hírt, hogy neki kell vezetnie Wehrlein helyett.

Giovinazzi részt vett az időmérőn, majd a vasárnapi futamon. Habár a csapattársa, Marcus Ericsson a 24. körben feladta a versenyt, mégis Giovinazzi futamon futott leggyorsabb köre kereken 3 másodperccel jobb volt Ericssonénál. Ráadásul az olasz volt a hétvége legjobb újonca.

Hatalmas csata várható a középmezőnyben: Az Ausztrál Nagydíj egyik legszebb jelenetét köszönhetjük Nico Hülkenbergnek, Esteban Oconnak és Fernando Alonsonak, mert az egész futam legszebb csatározását ők mutatták be, még akkor is, ha a spanyol sérült padlólemezzel küzdött.

Az élen álló nagy hármas mögött kemény küzdelem várható. A középmezőny csatáját most Felipe Massa nyerte, a Williams pilótájaként. A Toro Rosso meggyőző tempót mutatott, a Force India pedig bebizonyította, hogy az időmérőn mutatott gyenge szereplésük csak pillanatnyi hiba volt.

A Renault is megkezdte a felzárkózást, a Haasnak pedig csak nagyobb megbízhatóságra van szüksége. Csak egy versenyképes McLaren-Honda hiányzik a színkavalkádból.

(Forrás: formula.hu)

 

Ajánló

Ajánló