Visszatérő filmjelenetek, amik a valóságban nem történhetnének meg



A magas sarkú cipőben rohanás, a harc után is tökéletes frizura, de a szellőzőn keresztüli menekülés is kivitelezhetetlen az életben.Minden néző tudja, hogy nem a teljes valóság köszön vissza, ha filmet néz, hiszen a legtöbben éppen arra vágyunk, hogy kiszakadhassunk a hétköznapokból, kicsit elfeledkezhessünk a problémáinkról, amíg elmerülünk egy másfél-két órás filmben.

Akad azonban néhány visszatérő jelenet, aminek látványa azért bosszantó, mert tudjuk, hogy a valóságban soha nem történhetne meg. Például a munka, amit általában kerülnek a szereplők, mégsem rúgják ki őket, vagy a tökéletes frizura, ami az akciójelenetek után sem megy tönkre.

A munka: Sűrűn előfordul, hogy a filmekben senki sem dolgozik. Ha mégis bemennek a munkahelyükre, akkor ott is csak kaszinóznak, beszélgetnek, egymást ugratják, vagy azon merengenek, hogy hogyan lépjenek ki.

A filmek mellett a sorozatokban sem sokszor látjuk, hogy valaki tényleg dolgozna. Emlékezzünk csak vissza a Jóbarátokra, ahol a főszereplők állandóan a kávézóban ücsörögtek, mégis mindnek volt munkája. Ezzel szemben a valóságban teljes erőbedobással kell dolgoznunk, ha meg akarjuk tartani az állásunkat.

A frizura: Rengeteg nőnek már az is kihívás, hogy reggel egy normális fonatot, kontyot készítsen, amit kismillió hullámcsattal, hajlakkal rögzítenek, de még így sem biztos, hogy kitart a nap végéig. Emiatt igazán bosszantó, amikor a filmekben a színésznők frizurája még az akciójelenetek végén is tökéletes marad, úgy is, ha a fodrászok egy különleges kontyot készítetek nekik.

A menekülés: Évekkel ezelőtt egy forgatókönyvíró kitalálta, hogy a szellőző a legjobb menekülési útvonal, ha az ajtók és ablakok nem használhatóak. Az első ilyen filmes jelenet óta rengeteg másik született, amiben a szereplők észreveszik a ki járatokat, amikbe bemásznak és elkúsznak a szabadsághoz.

A valóságban maximum egy kisgyerek férne be a szellőzőn, de egy felnőtt soha. Ha mégis sikerülne neki, akkor az ember súlya alatt beszakadna az egész.

New York: Nagyon sok amerikai film- és sorozatkészítő választja a forgatás helyszínéül New Yorkot, emiatt a nézők egy idő után idealizálni kezdték a várost, ami a valóságba egyáltalán nem úgy néz ki, mint a filmekben.

Az igazi New Yorkban az épületek feleakkorák, mint a képernyőkön, ráadásul többségük fel van állványozva, mert az amerikai nagyvárosban folyamatosak a felújítások, építkezések. A mozis, tévés New York tehát csak a profi filmkészítők ügyes trükkje.

Az étkezések: A filmekben, de a sorozatokban is visszatérő jelenet, hogy a szereplőket bőségesen megpakolt asztal várja reggel, mire ők maximum esznek két falatot, isznak egy korty kávét, és mennek a dolgukra.

A szereplők szinte soha nem fejezik be az étkezést, ha otthoni vagy éttermi jelenetről van szó. Ezzel szemben a valóságban sokan örülünk, ha egy csésze kávét meg tudunk inni, míg a reggelire szánt müzliszeletet általában a munkahely felé rágcsáljuk el.

A magas sarkú: A nők számára kifejezetten bosszantó látni, hogy a filmekben mennyire profiként sétálnak a színésznők a magas sarkúban, még akkor is, ha erdőben járnak, parkban piknikeznek, úgy töltenek el egy egész napot a cipőben, hogy meg sem érzik, sőt, még rohanni is tudnak benne. A valóság a nők járni sem sem bírnak a nap végére, ha 12 órát kell eltölteniük egy ilyen lábbeliben.

(Forrás: bien.hu)

Ajánló

Ajánló