Adategyeztetéssel próbálják átverni a mobilosokat a csalók



A leggyakoribb telefonos átverések és azok kivédése.Feltöltőkártyás beazonosítás: A feltöltőkártyásoknak 2017 óta kötelező az évenkénti adategyeztetés, amivel a csalók próbálnak visszaélni. A szélhámosok bizalmas adatokat csalnak ki az áldozatból azért, hogy aztán drága okostelefonokat vásároljanak az ügyfél kárára. A megoldás az, hogy mindig a hivatalos adategyeztetési lehetőségek közül válassz!

Valótlan nyereményjáték: Ebben az esetben az átverő a mobilszolgáltató munkatársának nevében, hívószámkijelzés nélkül hívja fel az előfizetőt, hogy közölje, megnyert valamit, amit csak akkor kaphat meg, ha előbb feltölt egy bizonyos összeget egy megadott telefonszámra.

Egy másik verzióban a csaló arra kéri az ügyfelet, hogy menjen el a bankautomatához, ahol végezzen el egy tranzakciót egy megadott kóddal. A harmadik változatban az ügyfél adatait (személyi azonosítóját, elérhetőségét, bankszámlája, bankkártyája adatait, stb.) kérik, amivel aztán visszaélnek.

Az is előfordul, hogy a szélhámos egyszerűen azt kéri, hogy a „szerencsés” nyertes, utaljon el egy kisebb-nagyobb összeget, vagy töltse fel a mobilegyenlegét, mert csak akkor veheti fel a nyereményét.

A megoldás az, hogy soha ne fizess és ne add ki az adataidat nyereményért cserébe, mert ilyen feltételeket egyik nyereményjáték sem szab! A csalási kísérletet jelentsd a szolgáltatónál! Ha már áldozatul estél, akkor keresd fel az illetékes nyomozó hatóságot!

Online belépés: Többször előfordult, hogy a csalók az ügyfelektől szerzett adatokkal rendeltek csúcskategóriás okostelefont egy általuk megadott kiszállítási címre, a részletfizetést pedig az áldozatra hagyták.

Ha nem akarsz ilyen csalás áldozatává válni, akkor soha ne add meg a belépési adataidat, még akkor se, ha úgy tűnik, hogy a szolgáltató kéri, mert a távközlési cégek ilyet nem kérnek!

Külföldi telefonhívás: Az év elején több magyar mobilos tapasztalhatta, hogy egzotikus országból csörgették meg őket. A megoldás egész egyszerűen az, hogy ne hívj vissza számodra ismeretlen, külföldi telefonszámokat!

Kamu fizetési felszólítás: Az internetes adathalászok e-mailben keresnek meg a „kamuszámlákkal”, például fizetési felszólítással, elmaradt késedelmi díj rendezésével, mert arra számítanak, hogy rutinból utalod a pénzt, amit nem a mobilszolgáltató kap meg, hanem a csalók.

Fontos, hogy mindig nézd meg, hogy milyen címről jött az értesítés! Ha nem vagy biztos a címben, akkor ellenőrizd, hogy korábban milyen elérhetőségről keresett a szolgáltató!

Kéretlen üzenet: A csalók emelt díjas telefonszámról küldenek SMS-t az ügyfélnek. A szöveg általában ártalmatlan üzenet, például annyi, hogy „Szia! Hogy vagy?”, esetleg szexuális tartalmú.

Az SMS fogadása ingyenes, az viszont sokba kerül, ha valaki válaszol ezekre. Itt a megoldás az, hogy az emelt díjas (+3690, 0690, +3691 vagy 0691 kezdetű) számról kapott üzenetekre ne válaszolj!

Mobil vásárlás: A szélhámosok azonnali pénzösszeg felajánlásával próbálják meg rávenni a gyanútlan ügyfelet arra, hogy vásároljon nagy értékű készülékeket és magas havidíjú előfizetéseket. Ebben az esetben a megoldás az, hogy soha ne köss előfizetést, soha ne vásárolj mobilt másnak, függetlenül attól, hogy mennyire szépen kérnek!

Telefonszámla faxolás: A csalók azt állítják, hogy az ügyfél kedvezőbb tarifára válthat, ha elfaxolja a telefonszámlái másolatát, ám a cél a személyes adatok megszerzése, hogy az ügyfél terhére, drága termékeket, okostelefonokat rendelhessenek. Soha ne küldd el idegeneknek a számláidat vagy azok másolatát!

(Forrás: divany.hu)

Ajánló

Ajánló