Alaposan ráhozza a frászt a játékosra a Dead Space



Öt videojáték legrémisztőbb jelenete.Amikor borzongásra vágysz, akkor ezt az igényedet többféleképpen elégítheted ki, így például horrorfilmek vagy könyvek olvasásával. Ha azonban szereted a videojátékokat, akkor ezen a téren is akad néhány igazán ijesztő klasszikus.

Az alábbi listában azonban nem teljes videojátékok szerepelnek, hanem azok legfélelmetesebb jelenetei. Melyiket próbálnád ki?

Dead Space – Kéretlen lábmasszázs: Nem véletlenül vált klasszikussá a Visceral űrben rettegős, nyomasztó atmoszférájú alkotása a horrorjátékok rajongóinak körében, ugyanis olyan groteszk szörnyetegekkel szórták tele a játékot, akiket úgy kell hidegvérrel és precízen megölni, hogy közben a játékos legszívesebben kirohanna a világból.

A Dead Space legrémisztőbb jelenete azonban egy jumspace, ami akkor érte teljesen váratlanul a játékost, amikor egy folyosón sétált. Valószínűleg a falakon lévő lyukak feltűntek, ám arra aligha számított, hogy az egyik lyukból kinyúlva,egy még nem látott csápos nekromorf hirtelen elkapja a lábát. Ezután biztos, hogy mindenki megtanulta, hogy jobb félne a falakba vájt lyukaktól.

Evil Within – A pókasszony támadása: Az első és a negyedik Resident Evilt rendező Mikami Shinji nagyon ért ahhoz, hogy olyan rémisztő jeleneteket csempésszen a videojátékokba, amelyek hatására biztos, hogy a játékos eldobja a kontrollert.

Ezt újra bebizonyította a saját stúdiója, a Tango Gameworksnek első játékában, ugyanis a The Evil Within tele van hidegrázós jelenetekkel, de ezek közül is a legfélelmetesebb az, amikor az emberi végtagokból összevarrt, pókszerű szörnyeteg velőtrázó sikollyal, vérözönnel kísérve megjelenik a padló alól.

Ez nem csupán azért ijesztő, mert alaposan megrémiszti a játékost, hanem azért is, mert itt még nem tud mit kezdeni az ide-oda teleportáló förtelemmel, akivel csak egy későbbi jelenetben lehet végezni.

P.T.: Nézz hátra!: A Kojima Hideo „ízelítője” sem maradhatott le a listáról, hiszen kevés az olyan rémisztő alkotás, mint a P.T., amit a ritmus tesz igazán hátborzongatóvá. Itt egy nem túl hosszú folyosón mászkál a játékos, aki miközben újra és újra megteszi a távot, egyre nyugtalanítóbb dolgokat tapasztal.

Az apránként épülő feszültség akkor robban, amikor az addigra már ismerős rádióhang azt mondja, hogy „nézz hátra!”. Az a játékos, aki itt megfordult és kirohant a világból, biztos, hogy nem fog igazán megijedni a videojátéktól.

Layers of Fear – A gyerekszoba: Külön listát lehetne írni a Layers of Fear rémisztő jeleneteiből, de mind közül a legrémisztőbb az, amikor egy gyerekszoba közepén a játékos bekapcsol egy játékkörhintát, amivel tulajdonképpen kezdetét veszi egy pokoli hullámvasút.

A látvány nem interaktív, mert a kamera a játékos akaratán kívül forog körbe a szobában, de az zseniális, ahogy folyamatosan és okosan kitalált ritmusban jelennek meg és váltogatják egymást a nyugtalanító zajok és látványelemek.

Until Dawn – Ne mozdulj!: Az Until Dawn nem olyan rémisztő, mint a zsáner más darabjai, különösen az első jelenetek tekintetében, amelyek a slasher horrorok kliséit sorolja el a B-filmekre jellemző stílusban.

Ugyanakkor az Until Dawn is tartogat néhány olyan megoldást, ami egyedi módon ijeszti meg a játékost. Mivel ez egy PS4-exkluzív játék, ezért akadnak benne jelenetek, amelyek a DualShock mozgásérzékelős képességét használják ki, vagyis nem szabad kimozdítani a kontrollert a finoman billegő pozíciójából.

Ez eleinte könnyű, ám később megjelennek a mozgásra reagáló szörnyek, a játékosnak pedig úgy kell pozícióban tartania az irányítóegységet, hogy közben az arcába másznak ezek a rémségek. Nem csoda, ha mégis megremeg a keze.

(Forrás: hu.ign.com)

Ajánló

Ajánló