Ezt minden autósnak érdemes elolvasni! - dőlni fogsz a nevetéstől



A 70km/h-s maximális sebességű úton az autós 250km/h-s sebességgel futott bele. A bíróságon a következő védőbeszédet mondta.

“Tisztelt bíróság, valóban láttam egy fehér alapú, kör alakú táblát, amiben a 70-es szám volt, de nem volt semmilyen mértékegység mellette.
Ahogy önök is tudják, az 1837. július 4-i törvény kötelezi országunkat a metrikus mértékegység használatára. Továbbá az 1961. május 3-i 65/501 számú törvény kimondja, hogy a hosszúság mértékegysége a méter, és az idő mértékegysége a másodperc.

Én el sem tudom képzelni, hogy a Belügyminisztérium nem tartja tiszteletben a Köztársaság törvényeit.
Tehát logikus, hogy ha nincs odaírva a mértékegység, akkor a sebesség alapértelmezés szerint m/sec-ban értendő. A 70 m/sec maximális sebesség, megfelel 252 km/h-nak. A rendőrök azt mondták, hogy 250 km/h sebességgel autóztam. Nem is vonom kétségbe a rend őreinek pontosságát.

Tehát 2km/h sebességgel a sebességkorlát alatt voltam. Így tisztelettel kérem a bíróságot, hogy adják vissza a jogosítványomat, amit egy sajnálatos tévedés folytán vettek el a rend éber őrei.” – védekezett a bíróságon az autós, aki jelentősen átlépte a sebességhatárt.


Valóban ez azt jelenti, hogy a magyar KRESZ-ben (1/1975 KPM-BM rendelet) sincs mértékegység, így ez azt jelenti, hogy ez nem más, mint m/s.
Tovább van még a KRESZ-ben egy két érdekesség. Ilyen a biztonsági öv kérdése, amely csupán annyi előírás van, hogy be kell csatolni. Arra azonban utasítás nincs, hogy az ember előtt, vagy mögötte kell-e becsatolni.


A biztonsági öv használata sincs pontosítva a KRESZ-ben, hogy kinek, vagy éppen minek a biztonságát szolgálja.
Mindazonáltal minden szőrszálhasogatást félre téve a lényeg, hogy a közlekedésben tartsuk be a szabályokat és a biztonsági övet indulás előtt mindig csatoljuk be a klasszikus, jól bevett rutin mozdulattal!


Forrás: aktiv-blog.net

Ajánló

Ajánló