Mickey Rooney már szégyenli, hogy eljátszotta Mr. Yunioshi karakterét az Álom luxuskivitelben



Régi klasszikus filmek, amelyeket szétszednének a mai politikai korrektség, diverzitás és egyenlőség korában.Ahogy az alábbi régi filmek bizonyítják, nem is olyan régen, Hollywood még nem foglalkozott különösebben az érzékeny témákkal, ezért sok régi híres filmet biztos, hogy szétszednének, ha most mutatnák be őket.

Álom luxuskivitelben: A csodálatos Audrey Hepburn játszotta a főszerepet a Truman Capote novellájának adaptációjában, amivel Blake Edwards beírta magát a Hollywood nagyjainak sorába. Az Álom luxuskivitelben klasszikussá vált, viszont a rajongók és a kritikusok is megfeledkeztek egy részletről, ami miatt ma már kikezdenék ezt a nagyon elegáns, kosztümös filmet, ez pedig nem más, mint Holly Golightly japán szomszédja, Mr. Yunioshi.

Napjainkban már sokan felháborodnának az elképesztően sztereotipikus, nevetséges karakter láttán, akit Mickey Rooney alakított pocsék akcentussal, műfogsorral és sárgára maszkírozott fejjel. Ez az oka annak, hogy ma már sokan másképpen tekintenek az Álom luxuskivitelre, amit sok helyen többé nem vetítenek.

Rooney, akinek korábbi játékát manapság rasszistának és etikailag sértőnek nevezik a kritikák, így nyilatkozott 2008-ban a filmmel kapcsolatban:

„A szívem szakad meg. Ha akkor tudom, hogy az emberek ennyire megsértődnek, akkor nem vállaltam voltam el a szerepet.”

Az összes Rob Schneider film: Rob Schneider esetében szinte minden filmjében található valami, ami ma már sértő. Ha mégis választani kellene, hogy melyik alakításával érte el a mélypontot, akkor a Férj a férjben című filmet kellene megemlíteni, ugyanis Schneider ebben játszotta a filmtörténet legsztereotipikusabb ázsiai karakterét.

Feketék fehéren: Két fekete FBI-ügynök úgy próbálja megoldani a híres emberek elrablásának ügyét, hogy beöltöznek a világ legklisésebb tinédzserlányainak, tehát hófehérbőrrel, platina szőke hajjal, rózsaszín ruhában épülnek be, és a 2000-es évek leggagyibb dalait hamisan énekelve próbálják megoldani az ügyet.

Taxisofőr: A Martin Scorsese által készített Taxisofőr története komor, mély és súlyos üzenetet hordoz, ám mai szemmel nézve van egy szépséghibája, méghozzá a 12 éves prostituált, akit Jodie Foster mesterien alakított.

Dumbo: Azt gondolhatnánk, hogy egy olyan ártatlan gyerekmesében, mint a Dumbo biztos, hogy nincs semmi sértő, hiszen a kis elefánt története a hitről és a reményről szól, ám utólag kiderült, hogy akad benne néhány etnikai sztereotípia.

Ilyen például a Song of the Roustabouts című dal, ami akkor hallható, amikor arctalan, tehát személytelen fekete munkások énekelve állítják fel a cirkusz tetejét. A dal így szól: „Szolgálunk, míg meg nem halunk, Boldog szívű munkások vagyunk (...) Dolgozzatok csak tovább, Hagyjátok abba a lógást, Húzd meg a kötelet, te szőrös majom!”

Fehér feketében: Talán magyarázni sem kell, hogy napjainkban miért csapná ki sokaknál a biztosítékot a Fehér feketében című film, aminek főhőse egy gazdag fehér tinédzser, aki „barnító tablettákat” szed azért, hogy megkapja azt a harvardi ösztöndíjat, amire csak afroamerikai hallgatók jogosultak.

A film akár elgondolkodtató szatíra is lehetett volna a társadalmi különbségekről, de ez nem valósult meg a túljátszott, mesterkélt, sztereotípiákkal teli karakterek miatt.

Bad Boys 2: A még nagyon fiatal Will Smith karrierjében a Bad Boys volt az a film, amely elindította a filmsztárság felé, ám ha napjainkba mutatnák be ezt a filmet, akkor inkább bukást, mint hírnevet hozna a színésznek.

A Bad Boys elég sokkolóan áll hozzá az emberi élet értékéhez. A második rész egyik legismertebb jelenetén, melyben Will Smith és Martin Lawrence karaktere aláz homofób viccekkel és rasszista megjegyzésekkel egy tinédzser srácot, aki csak Lawrence karakterének lányát szeretné randevúra vinni, sokan felháborodnának, ha ma mutatnák be a mozikban a filmet. Egy másik jelenetben egy meztelen női holttest mellett sütnek el ortó poénokat a főszereplők.

(Forrás: noizz.hu)

Ajánló

Ajánló