Európai városok, ha unjuk a legnépszerűbb helyeket

Hova menjünk Porto, Lisszabon, Firenze vagy Koppenhága helyett?Mivel elmúlt a nyár, ezért érdemes átnéznünk a repülőjegy és szállás árakat, mert olcsóbban juthatunk el olyan európai városokba, amelyek már régóta érdekelnek. Ha viszont úgy döntünk, hogy nem érdekelnek a legnépszerűbb területek, akkor se mondjunk le a néhány napos utazásról, hanem keressünk az adott országon belül egy nekünk tetsző helyet, hiszen ahogy Magyarország, úgy például Olaszország, Dánia vagy Portugália se csak egy városból áll.

Koppenhága helyett Aarhus: Ha Dániáról van szó, akkor Koppenhágáról hallunk a legtöbbet, ám az ország második legnagyobb városa, Aarhus is megér egy kirándulást. A csodás, pezsgő életről híres kikötővárost sok fiatal lakja, ugyanis az itt található híres egyetem vonzza a diákokat. Az iskola mellett rengeteg múzeumot, éttermet kereshetünk fel.Lisszabon helyett Porto: Gyönyörű a portugál város, de abban az esetben, ha elutaztunk az országba, akkor nem mehetünk haza anélkül, hogy megnéztük volna Portót, Európa egyik legrégibb városát. Porto múzeumokkal és galériákkal teli belvárosát az UNESCO felvette a Világörökségek listájára. A borkedvelőknek természetesen muszáj megkóstolniuk a portói bort.Firenze helyett Perugia: Róma, Milánó, Velence, Nápoly, és még sorolhatnánk azokat az olasz városok, ahova egyszer az életben muszáj elutazni, de abban az esetben, ha például Firenze helyett egy kevésbé ismert olasz városba vágyunk, akkor Perugia megérdemli, hogy felfedezzük. Perugia sokkal csendesebb, mint Firenze, ráadásul a dombra épült város mesés látványt nyújt a középkori házaival, távoli szőlőültetvényeivel. Ha itt járunk, akkor sétáljunk egyet a macskaköves utcákon, válasszunk egy kisebb éttermet, és kóstoljuk meg a helyi bort, sajtot!Sevilla helyett Cádiz: A föníciaiak által alapított Cadíz igazi földi paradicsom köszönhetően annak, hogy az ország legdélibb csücskében, Andalúziában, a tenger ölelésében helyezkedik el. Amennyiben a híres spanyol városok helyett inkább Cadízt fedeznénk fel, akkor érdemes őszre szerveznünk az utat, mert akkor már nem tombol a kánikula, és turistából is kevesebb lesz. Ha megérkeztünk, akkor sétáljunk a tengerparton, majd üljünk be egy helyi étterembe, ahol tapast ehetünk!Berlin helyett Hamburg: Németország se csak Berlinből, Münchenből vagy Kölnből áll, hiszen az északabbra fekvő Hamburg is várja a turistákat. Európa harmadik legnagyobb forgalmú kikötővárosában érdemes ellátogatni a kikötőbe és a híres halpiacra. Hamburgban biztos a zenés programok reggelig gondoskodnak arról, hogy ne aludjunk.Amszterdam helyett Maastricht: Hollandia fővárosa mesés, de az ország déli részén, közvetlenül a belga határ mellett fekvő Maastricht egyenesen gyönyörű, köszönhetően a hangulatos épületeinek, macskaköves útjainak. Emellett itt található a Maas folyó, amelyen hajókázhatunk, és több híd alatt átmehetünk.