Nem működött az Azonosság meglepőnek szánt fordulata



A filmtörténelem legmeredekebb csavarjai.Azonosság (Identity, 2003): Elhagyatott motelban száll meg egy csapat idegen, akiket egyenként megöl valaki. A sztorit egy kivégzésre váró sorozatgyilkos teszi még zavarosabbá, aminek hatására John Cusack karaktere egy ponton kimondja azt, amit a néző is gondolhat: „Ennek nincs semmi értelme!”

A film meredek csavarjából végül kiderül, hogy a sorozatgyilkos egy személyiségzavarban szenvedő férfi, a motel vendégei pedig az ő különböző személyiségei, vagyis az Azonosság is olyan film, aminek nagy része csak a főszereplő fejében zajlik.

A fordulat remek lenne, ha a film jobban titkolná, és csak a végén esne le a nézőknek a tantusz, ám sajnos már az Azonosság közepén kiderül, hogy miről szól a fáma. A nézőnek ezzel a felismeréssel kell folytatnia a filmet az újabb csavarig, ami szerint egy gyerek a gyilkos. Mindennek következménye, hogy az Azonosság megtörik az ambíciói súlya alatt.

Felejtés (The Forgotten, 2004): Telly 14 hónappal korábban veszítette el a fiát egy repülőgép-szerencsétlenségben. Egy nap azonban arra ébred, hogy valójában nem is volt fia, és a férje, a legjobb barátja, de még a terapeutája is azon a véleményen van, hogy a nő csak hallucinál. Telly sem talál bizonyítékot arra, hogy a fia létezett, de ez nem állítja meg abban, hogy a keresésére induljon.

A sokkoló csavar, hogy kiderül, Telly gyerekét földönkívüliek rabolták el, az emlékét pedig kitörölték az emberek emlékezetéből. Ez a fordulat kudarcot vallott.

Emlékezz rám! (Remember Me, 2010): A Robert Pattinson és Emilie de Ravin főszereplésével készült, New Yorkban játszódó film két különböző anyagi hátterű egyetemistáról szól, akik egymásba szeretnek. A pár együtt igyekszik figyelmen kívül hagyni a családjaik ellenkezését.

A film sokkoló csavarja, hogy a történet nem a jelenben, hanem 2001-ben játszódik, Pattinson karaktere pedig szeptember 11-én meghal a World Trade Centert sújtó merényletben. Ez a fordulat joggal dühítette fel, keserítette el és zavarta össze a nézőket, hiszen az alkotás promóciója egy hagyományos szerelmi sztorit ígért, erre a végén adott egy hatalmas arculcsapást.

A falu (The Village, 2004): A XIX. századi Pennsylvaniában, az erdő közepén, a környező településektől elzárva található a címszereplő falu, aminek lakói rettegnek az erdőben élő kreatúráktól. Amikor az egyik helyit késszúrás éri, akkor egy vak lány elindul, hogy keresztülvágva az erdőn, gyógyszert szerezzen a külvilágból.

A falu fordulata az, hogy kiderül, igazából 2004-ben játszódik, és valójában arról van szó, hogy a 70-es években egy maréknyi embernek elege lett a világból, ezért felhúztak egy falut a vadon közepén. A költözés után megesküdtek, hogy a gyerekeiknek nem mondják el az igazat, a körülöttük élőknek pedig fizettek, hogy ne zargassák őket.

Ez a csavar úgy, ahogy működik, de ez leginkább a rendező nagyszerű feszültségépítésének és a szereplőgárda (William Hurt, Sigourney Weaver, Joaquin Phoenix, Bryce Dallas Howard) remek munkájának köszönhető.

Holtodiglan (Gone Girl, 2014): A film meredek fordulatából kiderül, hogy Amy él, és tudja, hogy Nick megcsalja, ezért hónapok óta azon dolgozott, hogy megvádolja egy el nem követett gyilkossággal. A csavart elég sokat kell magyarázni, ráadásul miatta kissé döcögős a film közepe, a befejezés pedig inkább kényelmetlen, mint sokkoló, de abban az esetben, ha valaki el tudja fogadni, hogy léteznek emberek, akik képesek ilyen körmönfont bűntényekre, akkor A holtodiglan kifejezetten szórakoztató lesz a számukra.

(Forrás: hu.ign.com)

Ajánló

Ajánló