Így készült a Hetedik!



David Fincher úttörő filmje bebizonyította, hogy van igény a rendkívül erőszakos, nihilista thrillerekre.Kulturális sokként élte meg Andrew Kevin Walker, hogy a nyolcvanas évek végén egy pennsylvaniai kisvárosból átköltözött New Yorkba, ugyanis akkoriban még mindenhol ott volt a kokain, ami alaposan kihatott a közbiztonságra.

Akkoriban Walker a Tower Records egyik üzletében dolgozott, amit nagyon utált, és mindig azt mondogatta magának, hogy „ezen a héten kiírom magam innen”. Ezt szó szerint értette, ugyanis amikor 5 hónappal később elkészült a Hetedik szkriptjével, akkor Los Angelesbe költözött, mert úgy gondolta, hogy ott gyorsabban talál rá vevőt.

A költözés után Walker felhívta David Koepp forgatókönyvírót, hogy megkérje, olvasson bele a szkriptbe, hátha megtetszik neki. Rendezőt találni már nem volt ilyen könnyű, mert mindenki nemet mondott.

Az egyik ügynökség ekkor felvetette David Fincher nevét, de Kopelsonék nem akartak vele dolgozni. Ennek egyik oka az volt, hogy Fincher rendezői bemutatkozása, A végső megoldás: Halál, enyhén szólva, nem aratott osztatlan sikert a kritikusok és a nézők körében.

A másik ok, hogy Fincher több interjúban is elmondta, hogy a forgatás olyan traumatikus élményt jelentett a számára, hogy soha többé nem akar egész estés filmen dolgozni, és a jövőben csak reklámokat, klipeket hajlandó rendezni.

Ennek ellenére Fincher mégis igent mondott Walker forgatókönyvére, csakhogy kiderült, hogy ő az eredeti verziót kapta, nem a Chechik elképzelései szerint átírtat. A rendező annak ellenére ragaszkodott az eredeti verzió befejezéséhez, hogy Kopelson nem egyszer elmondta, hogy az túl sötét.

Végül két dolog döntötte el a vitát. Az egyik, hogy a projekthez később csatlakozó Morgan Freeman és Brad Pitt leszögezte, hogy csak akkor promotálják a Hetediket, ha annak befejezése a Fincher által választott verzió lesz. A másik, hogy a rendező belement, hogy a kamera nem fogja mutatni a Pitt által alakított David Mills nyomozó terhes feleségének levágott fejét.

Az aggodalmakkal ellentétben, Fincher képes volt levezényelni a munkálatokat. Ezzel kapcsolatban a vágó Richard Francis-Bruce elmondta, hogy a rendező nagyszerűen kézben tartott mindent, tisztában volt azzal, hogy mit akar elérni, és azt meg is valósította.

Emellett kockáztatni is mert, aminek eredményeként például rázkódó kamerával érte el, hogy az akciójelenetek még intenzívebbnek hassanak. Amikor pedig valami nem várt dolog történt a forgatáson, akkor azt beledolgozta a forgatókönyvbe.

Ugyanakkor mivel egy depresszív atmoszférájú filmről van szó, ezért a forgatás sem lehetett tele vidámsággal. Freeman egyenesen „sötét és egészségtelen hely”-nek nevezte az egészet, ráadásul állandóan víz és kőolaj keverékével permetezték a helyszíneket, hogy ezzel tegyék még borongósabbá azokat.

A stábnak kétsége sem volt afelől, hogy remekművet alkottak, ám abban már nem értettek egyet, hogy a 33 millió dollárból készült Hetedik visszahozza-e ezt az összeget, hiszen a hozzáhasonló Közönséges bűnözőkre is nehezen kapott rá a közönség, ráadásul Pitt és Freeman rajongótábora se volt thriller-fanatikus.

A közhangulatról sokat elárul, hogy a New York-i premier után Fincher egyik barátja azt mondta, hogy ne aggódjon, biztos, hogy kapni fog más munkákat. A pesszimista jóslatok végül nem váltak valóra, mert a Hetedik négy héten át vezette a box office-listákat, végül pedig a költségvetés tízszeresét hozta vissza.

A kritikusok nem győzték dicsérni Howard Shore hihetetlenül hatásos filmzenéjét, Walker csavarosan intelligens forgatókönyvét, a főszereplők kiváló játékát és Fincher magabiztos rendezését. A Hetedik sikere bebizonyította, hogy van igény a rendkívül erőszakos, nihilista thrillerekre.

(Forrás: hu.ign.com)

Ajánló

Ajánló