Alig lehetett felismerni Tilda Swintont a Sóhajokban



Hihetetlen átváltozáson áteső színészek.Tilda Swinton – Sóhajok (2018): Nagyon sok kritika érte a horror klasszikus feldolgozását, ami esetében sokaknak az nem tetszett, hogy az alkotók túl sok témát próbáltak belepakolni a két és fél órás játékidőbe.

A legtöbben pont annak a Dr. Josef Klemperer pszichológusprofesszornak a jelenlétét tartották feleslegesnek, aki a legtöbb szót érdemli, ugyanis valójában Tilda Swinton keltette életre az idős férfit.

A film készítői csak a poén kedvéért találták ki Lutz Ebersdorfot, míg Swinton nagyon élvezte, hogy eljátszhatja a Dr. Klemperert. A fantasztikus maszkot Mark Coulier (Grand Budapest Hotel) és csapata készítette el, méghozzá nagyon kemény munka árán, hiszen egy idős férfivá kellett változtatniuk a határozott arcvonású színésznőt, akinek az állával és a nyakával kellett a legtöbbet dolgozni.

A figura szemét egyfelől lencsékkel, másfelől digitális utómunkával varázsolták autentikussá, ám még így is sikerült eltitkolni a stáb elől, hogy Swinton alakítja a pszichológusprofesszort. Nem ez volt azonban az egyetlen szerep, amit Swinton játszott, ugyanis Klemperer mellett ő formálta meg Madame Blanc és Helena Markos karakterét is. Ha másért nem is, akkor a maszkmesterek munkája miatt biztos, hogy emlékezetes film marad az új Sóhajok.

Johnny Depp – Ollókezű Edward (1990): Kevés olyan film van, amiben Johnny Depp úgy nézett ki, ahogy a valóságban, hiszen szinte mindig a felismerhetetlenségig elmaszkírozzák. Ha azonban csak egy példát kellene kiemelni, akkor az nem Jack Sparrow kapitány lenne a Karib-tenger kalózaiból, hanem Ollókezű Edward.

Tim Burton filmjében Depp egy ártatlan, naiv gépet alakított, akinek személyes tragédiája, hogy senkit sem érinthet meg anélkül, hogy azzal ne okozna halálos sérülést, ugyanis a karakter kezei helyén hatalmas ollók vannak.

Ollókezű Edward megalkotásáért Stan Winston felelt. Ugyancsak ő volt az, aki Aliens-en, a Terminátor első két részén és a Ragadozón is dolgozott. A maszkot több, mint másfél órán keresztül rakták fel Deppre. A végeredmény magáért beszél, hiszen Ollókezű Edward egyfelől félelmetes, gótikus szörny, másfelől egy sajnálatra méltó, elesett gyerek a torzonborz hajával, és heges bőrével.

John Hurt – Az elefántember (1980): David Lynch mindig is szeretett eljátszani a díszletetekkel és a jelmezekkel, ezért hozzá mindig is azok a filmek illettek, amelyek során kiélhette az elborult fantáziáját a karakterek és szürreális világok megteremtésében.

Az elefántember esetében a rendező nem kapott teljes szabadságot, ráadásul a Lynch és Anthony Hopkins közti nézeteltérés is nehezítette a forgatást. Mindezek miatt hatalmas bukás is lehetett volna a tragikus sorsú, torz emberről szóló film, ám az mégis meghozta a sikert a címszerepet alakító John Hurt számára. Ahhoz, hogy a színész elefántemberré változzon, 7-8 óra sminkelésnek és maszkolásnak kellett alávetnie magát.

Jared Leto – A Gucci-ház (2021): Az 50 éves színész nemcsak a játékával alakított nagyot, hanem az átalakulásával is Paolo Gucci szerepében, ami annyira jól sikerült, hogy a forgatás első napján még kollégája, az Oscar-díjas Al Pacino sem ismerte fel:

„Amikor az első forgatási napon odamentem Pacinóhoz, akkor ő tulajdonképpen elküldött, mert azt hitte, hogy csak egy bogaras olasz pasi vagyok, aki beszélgetni szeretne vele, autogramot szerezne tőle, vagy valami hasonló.

Kétszer-háromszor is odamentem hozzá, mire valaki megsúgta neki, hogy 'Ő ám Paolo, Jared van a maszk mögött.'

Ekkor Pacino így reagált, teljesen leesett állal: 'A fiam, a fiam!'

Egyszerűen nem találta a szavakat, és az, hogy ez így megtörtént a világ egyik legjobb színészével, nemcsak hatalmas ajándék volt számomra, hanem megerősítés is abban, hogy ha őt így át tudtam verni, akkor mindenkit képes leszek. Ez nagyon jól jött az önbizalmamnak rögtön a munka elején, és nagyon szerettem vele dolgozni” – emlékezett vissza Leto.

(Forrás: hu.ign.com)

Ajánló

Ajánló