A világ legérdekesebb járműtemetői



Különleges roncstelepek.Bolívia mozdonytemetője: Bolívia délnyugati részén, magasan az Andokban található a Salar de Uyuni, a világ legnagyobb só mezeje. Mikor 1888-ban fellendült a helyi bányaipar, brit mérnököket bíztak meg azzal, hogy építsenek ki egy vasúthálózatot egésze a Csendes Óceánig.

A munkát nehezítette, hogy a helyi Aymara bennszülöttei folyamatosan szabotálták a terv megvalósítását, méghozzá azért, mert aggódtak, hogy a vasút veszélyezteti az életüket. Ennek ellenére a vasúthálózat 1892-ben elkészült.

A bányaipar az 1940-es években, amikor az ásványi erőforrások kimerültek bedőlt, ami azt jelentette, hogy a vasút feleslegessé vált. Sok gőzmozdonyt egyszerűen otthagytak a sós kietlenségben.

A mozdonytemetőben kísérteties látványt nyújt, ahogy a napfény megcsillan az Egyesült Királyságban gyártott gőzmozdonyokon. Mivel nem vigyáznak a a roncsokra, ezért azokból a fémet már rég kilopták.

A kontárkodásnak az eredménye, hogy a vonatok belseje a környező területen hevernek szerteszét. Az új tervek szerint múzeum lesz a mozdonytemetőből, de a vonatok sorsáról a helyiek és a természet dönt.

Egy motorbicikli roncstelep New York állam távoli részén: A motorosok körében vált népszerű hellyé a New York államban található Lockport Eerie Csatornáján belüli régi raktárház, amit egy Kohl nevű ember vett meg, aki valószínűleg motorbiciklikkel kereskedett.

Miután a férfi 2002-ben, 80 évesen elhunyt, egy Frank néven ismert vásárló vette meg a helyet, ahol céget alapított, a raktárházat pedig motorbicikli alkatrészek értékesítésére használta. Az épületet azonban nem az állam újította fel, Frank pedig nem tudta igazolni a javítás költségeit.

Eközben a hatóság senkinek sem engedte, hogy bemenjen a raktárházba megnézni a gyűjteményt. 2010 novemberében a motorbiciklik nagy része eltűnt, sokuk a szeméttelepen végezte. A motortemetőről először 2010 áprilisában kerültek elő képek. A motortemetőről Chris Seward fotós készített fényképeket. Ő azt mondta, hogy ez volt a leghátborzongatóbb, legfurcsább hely, ahol valaha járt.

A csernobili katasztrófa járművei: A csernobili nukleáris katasztrófa során nemcsak az embereket és az épületeket érte sugárzás, hanem a járműveket is, amelyeket a tűzoltáshoz és a kimenekítéshez használtak. Ezeknek a járműveknek nagy részét hatalmas roncstelepeken helyezték el. Ezek egyik legnagyobbja Rassokha-ban található.

Nem minden csernobili jármű került azonban roncstemetőbe, ugyanis azokat a tűzoltóautókat, amelyek elsőként érkeztek a helyszínre, mélyen a föld alá temették. A roncstelep közepén többségében tűzoltó helikopterek találhatók. Bár ezek legénységét közvetlenül érte a sugárzás, mégis sok helyi megpróbálta ellopni a járművek fémalkatrészeit.

RAF (Royal Air Force - Királyi Légierő) Folkingham: 1940-ben nyitották meg az Egyesült Királysághoz tartózó Lincolnshireben található a repülőteret, hogy „csali” legyen a RAF Spitalgate számára. A cél érdekében hamis gépekről és személyzetről is gondoskodtak 1944-ig, amikor is az USA átvette az ellenőrzést.

A repülőtéren azok a Douglas C-47 Dakota gépek állomásoztak, amelyek a Normandiai Partraszállásban játszottan kiemelt szerepet. A bázist 1945 áprilisában visszakapta a RAF, majd 1947-ben bezárták. Ezt követően a Brit Motorverseny Forma 1-es csapata használta a tesztelésekhez.

1959-ben a légierő visszaszerezte a területet, ahol aztán a Thor termonukleáris rakéták tárolták. 1963-ban megint bezárták, majd mezőgazdasági területként értékesítették. Napjainkban Nelson M. Green & Sons Ltd. tulajdona.

A régi repülőtéren több száz jármű és az alkatrész található, köztük Caterpillar buldózerek, üzemanyag utántöltő teherautók, daruk, traktorok, régi katonai teherautók, és páncélozott járművek a II. Világháborúból. Szintén itt található egy DUKW kétéltű jármű, amit egy partraszállás alkalmával használtak. A roncstemetőben az három helyiség is megtalálható, ahol a Thor rakétákat tárolták.

(Forrás: noiportal.hu)

Ajánló

Ajánló