Mesés őszi helyszínek

Szlovénia, Szlovákia, de Izrael is gyönyörű az évnek ebben az időszakában.

A nyár elmúlt, de az esztendőben nincs olyan évszak, amikor ne lehetne elutazni, ráadásul ősszel olcsóbbak a repülőjegyek, szálláshelyek, ideálisabb az időjárás a városlátogatáshoz, túrázáshoz, tehát megéri ilyenkor is elutazni néhány napra, hogy világot lássunk.

Amszterdam: Ne a vörös lámpás negyed, vagy a coffee shopokig legyen az első, ami az eszünkbe jut a városról, hiszen sokkal romantikusabb területeket is találhatunk a városban, ám ehhez el kell kerülnünk az Oude Kerk és a Damrak környékén. Amennyiben a párunkkal érkezünk, akkor piknikezzünk a Museumpleinen, vagy kerékpározzunk a Vondelparkban, esetleg hajókázzunk a csatornákon, vagy egy puha pléddel bevackolva magunkat kávézzunk egy kávézó teraszán.

Izrael: Több ok miatt is jobb ősszel utazni az országba. Nyáron gyakran veszélyes a Földközi-tenger a medúzák és az örvények miatt, a strandoláshoz, kiránduláshoz pedig túlságosan meleg van. Ha Izraelbe utazunk, akkor érdemes ellátogatni a Tel-Aviv és Haifa között található Ceasareába, ahol több ezer évnyi történelem, valamint hófehér, homokos, tiszta vizű tengerpart várja az őszi látogatókat.

Netanjában olyan lifttel utazhatunk, aminek a földszintje a tengerpart, míg az emelete az óváros. A Vörös-tengernél delfinekkel találkozhatunk, valamint korallzátonynál búvárkodhatunk. Természetesen ne hagyjuk ki a Holt-tengert, hiszen olyan bőrrel jöhetünk haza, mint a babapopsi.Szlovénia: Néhány nap alatt megismerhetjük a szomszédos ország bármelyik nagyvárosát, de emellett kirándulhatunk a hegyekben, és a tengerparton is időzhetünk. Szlovénia kiváló helyeit reggeltől estig mesélhetnénk, ezért mindenképpen megéri beruházni egy útikönyvbe, hogy kiválaszthassuk a nekünk leginkább megfelelő területet.

A szlovén utat kifejezetten jó ötlet őszre időzíteni, mert ilyenkor egy busznyi japán turista nélkül nézhetjük meg a Bledi-tó panorámáját, a Piran sikátorokat, az időjárás pedig ideális lesz a kiránduláshoz.

Szlovákia: Elsősorban a jégbarlanggal, a hegyvidéki panorámával, mesés tóparti kempinggel, az adrenalinnal dúsított túraútvonalakkal, és a friss levegővel csalogat magához. Ha úgy döntünk, hogy Szlovákiába utazunk, akkor ne jöjjünk haza úgy, hogy nem néztük meg a Szlovák Paradicsom nemzeti parkot, ami rászolgált a nevére.