A világ tíz legrosszabb légitársasága



Meglepő nevekkel is találkozhatunk a nem túl hízelgő listán.A repülés különleges élmény, hiszen a felhők közül látjuk, ahogy egyre jobban távolodunk az otthonunktól és a problémáinktól, hogy egy olyan helyre érkezzünk, ahol nincs más dolgunk, mint kikapcsolódni. Ezt az élményt teheti tönkre, ha a világ egyik legrosszabb légitársaságát fogjuk ki.


Egy friss felmérés szerint az alábbi tíz társaság keseríti meg a leginkább az utasok életét.


10. Pakistan International Airlines: Valószínűleg sok honfitársunk vigyorogva ülne fel a PIA feliratos repülőre, ám erre sokat kell várni, mert a járatok kétharmada képtelen a kijelölt indulási időben felszállni.


Az adatok szerint a felszállásoknak csak a 37,53 százaléka történik pontosan, annak ellenére, hogy a társaság havonta nagyjából 3.000 repülőutat szervez. Viszonyítási alapként említsük meg, hogy az U.S. Airlines esetében 90.000 ugyanez a szám.


9. RyanAir: Most valószínűleg sokan meghökkentek, hiszen hazánkban az egyik legnépszerűbb fapados, aminek pénztárcabarát árait jól ismerjük a reklámokból. A probléma itt az, hogy senki se számít arra, hogy a kevés pénzért tényleg nagyon keveset kap.


Az ülések nem dönthetőek, nincs háttámlára erősített zsebes tároló és lehajtható asztalka. Mosdókból is kevés van, ezért több ülés fér el. Persze nem ez a legnagyobb gond, hanem az, hogy mindenért plusz költséget kell fizetni. Felárat kell kiperkálni, ha bankkártyát szeretnénk használni, ha kisbabával utazunk, ha elsőbbségi ülésre van szükségünk, vagy csak nagyobb helyet szeretnénk a lábainknak.


8. China Eastern Airlines: 2015-ben a járatok 53,8 százaléka indult pontosan, ám ez már egy nagyobb légitársaság, ami havonta 50.000 utat szervez. Ha oda-vissza utazunk, akkor szinte garantált, hogy legalább egyszer késve fogunk felszállni. Az ügyfélszolgálat nem rossz, ugyanis szinte nincs is.


7. Lion Air: Nagyon sok országba indít járatokat Ázsia legnagyobb alacsony költségvetésű légitársasága, ám ennek ellenére nem nyújtanak minőségi szolgáltatást. 2012-ben kiderült, hogy a több éve rendszeresen előforduló balesetek oka az, hogy a pilótákról általánosságban elmondható, hogy drogoznak. Emellett az, hogy rendszeres a késés, csak apróság.


6. SmartWings: A prágai székhelyű céggel az egyik probléma az, hogy gyakran késnek a járatok. A másik gond, hogy pár nappal, vagy egy-két héttel az indulás előtt, minden magyarázat nélkül, törlik a járatokat. Később pedig nem volt újrafoglalási lehetőség. Emellett termék- és a szolgáltatásinformáció, az online check-in, a becsekkolási idő, a fülkék tisztasága és az érkezés lebonyolítása is pocsék.


5. Spirit Airlines: A listán szereplő légitársaságok közül ez az egyetlen amerikai. A cég azért érdemelte ki az ötödik helyet, mert a poggyászdíjak értelmetlenül magasak, főleg annak fényében, hogy a Spirit Airlines nem vállal garanciát arra, hogy a csomagokban nem fog valamilyen kár keletkezni.


A székeket nem lehet dönteni, emiatt sok utas panaszkodik arra, hogy az út végén mindenük begörcsölt. Emellett a gépek koszosak, a személyzet viselkedése lehangoló, és képtelenek kezelni a járatok késése, törlése miatt felmerült problémákat, kérdéseket.


4. Nepal Airlines: Csak hét aktív, de koros repülője van a katmandui székhelyű légitársaságnak. Az utasok egyáltalán nem tartják megbízhatónak a céget a hirtelen járattörlések miatt. 2015 februárjában a járatok 34 százaléka késett, míg 32 százalékát törölték.


Emellett a kiszolgálás, a fedélzeti kényelem, a repülés közbeni szórakozási lehetőségek, a mosdó tisztasága és felszereltsége is rossz. Az Európai Unióból 2013-ban kitiltották a légitársaság repülőgépeit.


3. Pegasus Airlines: Bizony Törökország második legnagyobb légitársasága sem az utazók kedvence. A cég 2013-ban és 2014-ben elnyerte a legolcsóbb európai légi közlekedési díjat, ám olcsó húsnak, híg a leve.


Itt csak egyetlen osztályon utazhatunk, az étkezési és szórakoztatási lehetőségekről pedig le kell mondanunk. Az ügyfélszolgálat rossz, sok a késés, járattörlés, a személyzet pedig nem remekel az idegen nyelvtudásban.


2. Bulgaria Air: 2002-ben alapították a szófiai székhelyű légitársaságot. A szolgáltatásokat nem nevezhetjük minőséginek, de ennél is nagyobb baj, hogy egyáltalán nem egy életbiztosítás felülni a járatokra.


Többször előfordult például, hogy a repülő kifutott a le- és felszállópályákról. Az amerikai légtérbe való belépését szigorúan korlátozták. Ráadásul a biztonsági intézkedések is hiányoznak. A szórakozási lehetőségek, a személyzet modora és tudása, a transzferek és az érkezések lebonyolítása se nevezhető jónak.


1. Air Koryo: Estig sorolhatnánk, hogy miért az észak-koreai vállalat nyerte a lista első helyét, ami itt egyáltalán nem nagy dicsőség. A transzfer a megérkezés és a beszállás, a kényelem, a személyzet nyelvtudása és segítőkészsége, problémakezelési képessége kritikán aluli.


2006-ban a karbantartások és a biztonsági óvintézkedés hiánya miatt a légitársaság járatait kitiltották az Európai Unió területéről. 2010-től egy bizonyos repülőgéptípussal berepülhetnek, de a többi járat számára tilos az EU légterének használata.


(Forrás: femcafe.hu)

 

Ajánló

Ajánló