A McDonald’s eddig rejtve maradt titkai



Nem alkalmaztak nőket és távol akarták tartani a hobókat az 1960-as években a gyorsétterem akkori tulajdonosai.Amikor Amerikában elterjedt a McDonald’s, akkor teljesen más volt, mint napjainkban. A hamburgereknek például minden étteremben ugyanúgy kellett kinézniük, de nem ez volt az egyetlen McDonald’s titok, amelyek közül most olyanokat ismerhetsz meg, amelyek az 1960-as években voltak jellemzőek a népszerű gyorsétterem-hálózatra.

Nem alkalmaztak nőket: A McDonald’s alapítói, Maurice és Richard McDonald szerint a családokat elriasztotta volna a pincérlányokkal flörtölő tinédzserek látványa. A McDonald’s következő tulajdonosa, Ray Kroc kitartott a „nőmentesség” mellett, ami a 60-as közepéig nem változott.

Nem lehetett leülni: A 60-as évek elején csak kiadópultból és autós kiadóablakból állt az étterem, ahol 1962-ig nem lehetett leülni. Egy denveri kirendeltség tett ki először székeket.

A gyerekek hetente hat hamburgert ettek: A McDonald’s azt nyilatkozta anno, hogy 1966-ban heti 6.2 hamburgert ettek náluk a gyerekek, akik igazi hamburgerfalóvá váltak.

A boltívekről mellekre kéne gondolnod: Állítólag Louis Cheskin pszichológus jutott arra, hogy a vendégek tudat alatt egy pár tápláló mellre asszociálnak, ha meglátják az arany boltíves „m” logót.

Fred Turner volt a titkos fegyverük: Turner meg akarta venni a franchise-t, de elvesztette a pénzét, ezért a vállalatnak kezdett dolgozni. 1977-ben Turner lett a McDonald’s vezérigazgatója.

Feltalálták a Hamburger Egyetemet: Az Illinois állambeli Elk Grove Hamburger Egyetem gyorstalpaló diákjai mindent megtanultak az üzletvezetéstől kezdve az uborka elosztásig. A végzősök „Magna Cum Mustár” diplomát kaptak.

A konyhákon volt kukucskáló ablak: Kroc biztos volt benne, hogy a vendégeket érdekli a McDonald’s futószalag elvű ételkészítési technikája, ezért egy 900 négyzetlábas ablakot rakatott a konyhákra.

Lemosták az ablakodat: A 60-as évek közepén több McDonald’s ingyenes ablakmosást ígért a „Drive in” szolgáltatást igénybe vevőknek.

Rendszeresen felkértek (helyi) celebeket, hogy jelenjenek meg az étteremben: Helyi gyerekműsorok sztárjait kérték fel promóciós megjelenésre, hogy növeljék az éttermek vonzerejét a gyerekek számára.

Egy teljes menü kijött 45 centből (mai áron körülbelül 112 forint): A McDonald’s azzal dicsekedett azzal, hogy náluk az egész család megtöltheti a bendőjét alig több, mint 2 dollárból.

Nem használtak mirelitet: A 60-as években a McDonald’s a húst hűtőkocsikban, a krumplit egészben kapta, de 1966-ban Ray Kroc úgy döntött, hogy a hámozás lassítja a kiszolgálást.

Száműzték a cigaretta automatákat és a zenegépeket: A McDonald’s távol akarta tartani a kétes alakokat, ezért kitiltották a cigi automatákat és a zenegépeket.

Ray Kroc hallani sem akart „büdös” halfiléről: Lou Groen, az ohiói Monfort egyik franchise tulajdonosa 1961-ben megmutatta a főnökének, Krocnak a halas szendvics ötletét. Kroc attól tartott, hogy halszag fog terjengeni az étteremben, de belement egy próbába. A laposhal alapú halas szendvicsből ma már évente több, mint 300 milliót adnak el.

Nem akartak piszkos hobókkal üzletelni: A McDonald’s célközönsége eredetileg a családok voltak, emiatt a hálózat próbált olyan környezetet kialakítani, amelyben a szülők jól érzik magukat. Az éttermek helyét nem az átmenő forgalom alapján választották, hanem az alapján, hogy van-e a közelében például lakóövezet.

(Forrás: szeretlekmagyarorszag.hu)

Ajánló

Ajánló