Tíz újítás, amivel a McDonald’s nagyon melléfogott



Az embereknek nem kellettek az új fogások.Napjaink legnépszerűbb gyorsétteremlánca a McDonald’s, ám annak érdekében, hogy ez így is maradjon, a cégnek olykor elő kell állnia valamilyen újdonsággal, amivel még több embert vonzhatnak be az éttermekbe.

Ennek a próbálkozásnak néha csúfos kudarc az eredménye.

McMLT: A McMLT alapvetően egy burger volt sok salátával, paradicsommal, sajttal, uborkával, ám a cég úgy döntött, hogy a magasabb élvezeti érték kedvéért a hideg salátás és a meleg húsos részt külön csomagolják, hogy a vendégek csak a fogyasztás előtt vegyítsék az alkotóelemeket.

A környezetvédők kifogásolták a McMLT a dupla Styrofoamba való csomagolást, ezért a Meki megszüntette.

McSpagetti: A nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján tésztaételeket próbáltak felvenni a McDonald’s kínálatába, mert az étteremlánc azt remélte, hogy konkurálhatnak a Pizza Huttal, de tévedtek.

McGratin: A mindenki által undorítónak nevezett McGratin úgy készült, hogy összekeverték a makarónit, a krumplipürét és a rákhúst, majd az olajban sült krokettet káposztaágyra fektetve beletöltötték a buciba.

Hagymanuggets: A hagymanuggets úgy készült, hogy a nagyobb hasábokra vágott hagymát bepanírozták, majd forró olajban kisütötték, ám ez a verzió nem nyerte el a vendégek tetszését. Ezzel szemben a később megjelent nuggets a mai napig az egyik legnépszerűbb Meki fogás.

Super Size menü: Több, mint tíz évig népszerű volt a hatalmas méretű üdítővel és krumplival kínált szendvicsválaszték, ám 2004-ben megjelent a közismert Super Size Me című film. A műsorban egy férfi csak Mekimenüt evett minden egyes nap, aminek eredményeként elhízott és rosszak lettek a leletei. A Meki rákényszerült az óriásmenü beszüntetésére.

McLean: A kilencvenes évek elején, amikor még a zsírszegénység volt a menő, a Meki felvette a kínálatába a 91 százalékkal csökkentett zsírtartalmú burgert, ami esetében a zsírt vízzel és hínárral pótolták. A szendvics egyáltalán nem volt finom.

McAfrika: 2002-ben vezette be a Meki a marhahúsos-zöldséges pitaszerűséget, aminek McAfrika elnevezését adtál. Ebben az volt az igazi baklövés, hogy ebben az időben a Dél-Afrikát sújtó éhínséggel volt tele a sajtó. A McDonald’s bocsánatot kért, a fogást pedig kivonták a forgalomból.

Arch Deluxe: A Meki meg akarta fogni az egyszeri felnőtt vendégeket is. Ennek érdekében felvettek a menübe egy „szofisztikált” szendvicset, aminek csomagolásán fintorgó arccal visszautasító gyerek szerepelt. Ezzel nagy hibát követtek el a marketingesek.

Homárburger: 1993-ban rukkolt elő a McDonald’s a tengeri herkentyűs fogással, ami valójába úgy nézett ki, hogy a buciba beletettek némi homár, rengeteg salátát és speciális szószt. Mivel a szendvics inkább salátával volt tele, mint homárral, ezért az emberek túlzásnak érezték, hogy 6 dollárba került. A homárburger nem tűnt el teljesen, mert például Kanadában napjainkban is kapható.

Hulaburger: Ray Kroc a hatvanas években vette észre, hogy az eladások alacsonyabbak a katolikusok által lakott régiókban. Ekkor találták ki, hogy Hulaburgert, amiben kissé megpirított ananászkoronggal helyettesítették a húspogácsát, vagyis a vendég sajtot és ananászt kapott a bucijába.

Természetesen a katolikus fogyasztók nem kaptak rá a szendvicsre. A Hulaburger bukása után, a pénteki bevételkiesésre a bármelyik napon fogyasztható, Filet-o-Fish jelentett jó és tartós megoldást.

(Forrás: divany.hu)

Ajánló

Ajánló