Ugyanazokat a hajókat használták a Dunkirk és A legsötétebb óra forgatásán



Oscarra jelölt sikerfilmek kulisszatitkai.A Pentagon titkai (The Post): Steven Spielberg politikai thrillerje jó kritikát kapott, ám azt sokan mégsem értik, hogy a film miért a Washington Postról szól, amikor mindenki tudja, hogy a valóságban a New York Times dolgozta fel azokat a titkos dokumentumokat, amelyekből 1971-ben világossá vált, hogy az amerikai kormány csúnyát átverte a közvéleményt a vietnami háborúval kapcsolatban.

Ennek a ténynek a fényében elég vicces, hogy Spielberg úgy határozott, hogy a hitelesség kedvéért a stábnak muszáj beszereznie néhány Linotype szedőgépet, amiket a XIX. század végétől a 80-as évekig használtak.

Mivel a szedőgépeket már rég felváltották a számítógépek a szerkesztőségekben, ezért igazi kihívásnak tűnt Spielberg kérése, ám a stábnak hatalmas mázlija volt, mert kiderült, hogy a forgatástól egy háztömbnyire, a brooklyni Woodside Press épületében két szedőgép is arra vár, hogy ismét hasznukat vegyék.

Dunkirk: A szakma szerint Christopher Nolan első háborús eposza a Ryan közlegény megmentésénél is drágább film. A Dunkirk és A legsötétebb óra ugyanabban a kategóriában kapott Oscar-jelölést, pedig a két alkotás érezhetően különbözik egymástól.

Az azonosságuk csak annyiban mutatkozik meg, hogy mind ugyanazokat a hajókat használták mind a két forgatáson. A legsötétebb óra dizájnere, Sarah Greenwood azt nyilatkozta, hogy ebben nincs semmi különös, mert csak egy olyan kis hajószövetség van az Egyesült Királyságban, ahonnan ilyen történelmi hajókat lehet bérelni.

A Dunkirk stábja hónapokig forgatott a hajókkal, amiket Joe Wrighték egy napra kértek. Egyébként korábban a Monty Python stábja használta a Názáreti Jézus minisorozat díszleteit és jelmezeit, amikor a Brian élete filmet forgatták.

A legsötétebb óra (Darkest Hour): Joe Wright filmje Churchill első kormányfői ciklusa idejéről szól, amikor Nagy-Britannia miniszterelnökének a náci Németországgal és a saját pártjával kellett harcolnia, miközben próbálta megváltoztatni a történelem menetét.

A brit háborús dráma forgatásán a stáb több bútornak is elkészítette a replikáját, és jó néhányat lemásoltak Churchill kabinetszobájának bútorai közül. A miniszterelnököt játszó Gary Oldman engedélyt kapott, hogy beleüljön abba a székbe, amelynek karfáján láthatóak azok a karcolásnyomok, amelyeket Churchill a gyűrűjével és a körmeivel vájt bele.

A víz érintése (The shape of water): Az Oscar-gálán arató filmet a mexikói származású Guillermo Del Toro rendezte. A hidegháborús-fantasy-szerelmes thrillerben Shane Vieau 75 darab vintage cipőt helyezett el. A film dizájnjáért Paul D. Austerberry volt a felelős.

Austerberry az 1948-as brit dráma, és Del Toro egyik kedvenc filmje, a Red Shoes alapján rendezte be a film főhősnőjének íves ablakos lakását. Kiderült, hogy a rendező eredetileg fekete-fehérben akarta leforgatni a filmet.

Austerberry azt nyilatkozta egy interjúban, hogy Del Toro ciánkék, sötétkék és zöldeskék, tehát a vízhez kapcsolódó árnyalatokkal képzelte el Elisa alakját, míg Giles régimódibb személyiségéhez a mustárságra, zöldes és barnás színeket párosította.

(Forrás: divany.hu)

Ajánló

Ajánló