A legjobb és a legrosszabb motion capture figurák



Természetesnek és természetes ellenesnek hatnak a vizuális effektekkel létrehozott karakterek.Az egész szereplőgárda (Tintin kalandjai, 2011): Steven Spielberg a karrierje egyetlen animációs filmjében próbálta ki a motion capture technológiát. A végeredmény egy szórakoztató kalandfilm lett, amin jól érezhető a természetellenesség.

A kék tündér (A.I. - Mesterséges értelem, 2001): Az egész film tele van vizuális effektekkel, de a Kék tündér esetében kiemelten fontos volt, hogy a karakter emberszerűnek nézzen ki, de az animátorok azt nem akarták, hogy a karaktert túlságosan valóságos legyen.

A végeredményül kapott Kék tündér kissé hátborzongató lett a valószerűtlensége miatt, de a karakternek jót tett, hogy csak rövid ideig, akkor is félárnyékban szerepelt a filmben, aminek őrült világába jól beleillett.

Tom Hanks, Tom Hanks és Tom Hanks (Polar Expressz, 2004): Tom Hanks szinte mindenkit eljátszott a kisfiútól kezdve a kalauzon át a Mikulásig, ám Hanks hiába jó a szakmájában, ha az animált karaktereket szeméből és arcából hiányzik az élet. Ettől függetlenül a Polar Expressz még mindig egy kellemes karácsonyi film.

Thanos (Bosszúállók: Végtelen háború, 2018): Thanos egy teljes mértékben CGI-vel létrehozott karakter, akinek az arcán zavaró lehet Josh Brolin arcjegyeit felismerni, ám ez mégsem kelt furcsa érzést a nézőkben, köszönhetően a kiváló forgatókönyvnek és az animátorok remek munkájának.

Gollam (A Gyűrűk Ura: A két torony, 2002): A Gyűrűk Ura filmek forgatásán Andy Serkis alakított nagyot a digitális mozgásrögzítéssel, ugyanis ő játszotta el Gollumot, amihez testkosztümöt húzott és görnyedt pózt vett fel.

Gollam egy hátborzongató és visszataszító figura, ezért nem zavaró, ha valaki ma nézi meg a filmeket, hiszen 2002 óta rengeteget fejlődött a technológia.

A na’vik (Avatar, 2009): A head rig egy bőrvékonyságú sapka, amiről egy kamera lóg a színész arcába, miközben eljátssza a szerepét. Habár ennek a technológiának is megvan az a veszélye, hogy a természetellenesnek hatnak a karakterek, mégis az Avatar esetében jól sült el, mert a nézők képesek voltak elhinni, hogy a na’vik igazi élőlények.

A Disney fiatalításai (2010-2019): A Disney nagyon rákapott a fiatalításra, hiszen Michael Douglas, Robert Downey Jr., Carrie Fisher, Kurt Russell, Johnny Depp és Michelle Pfeiffer is fiatalabbnak nézett ki egy-egy filmben, most pedig Samuel L. Jackson fiatalodhat meg a Marvel Kapitányban.

Douglas, Russell és Pfeiffer esetében jól működött a fiatalítás a Marvel-filmekben, de Downey a Polgárháborúban és Fisher a Zsivány Egyesben olyan porcelánbőrt kapott, amitől inkább játékbabának néztek ki, mint embernek.

A Karib-tenger kalózai ötödik részében Johnny Deppre rá sem lehetett ismerni, míg a Marvel Kapitány előzetese alapján azt mondhatjuk, hogy Jackson jól fog kinézni, mint a fiatal Nick Fury, bár az ő esetében meg kell jegyezni, hogy a színész maximum 5 évet öregedett 20 év alatt.

Wilhuff Tarkin (Zsivány Egyes: Egy Star Wars-történet, 2016): A Disney nem éri be fiatalítással, ugyanis a Zsivány Egyes című filmben „visszahozták” a halálból Peter Cushingot. Ez hiba volt, mert a nézőkben rossz érzést keltett a CGI-arc üveges tekintete, viaszos arca, ráadásul etikailag is kifogásolható, hogy csak a fan-service miatt alkották meg a halott színész arcát.

(Forrás: hu.ign.com)

Ajánló

Ajánló