Idén ünnepli 30. születésnapját Sonic



Videojátékok, amelyek meghatározó évfordulóhoz érkeznek 2021-ben.Sonic the Hedgehog (30 éves): A Sega úgy döntött a 90-es évek elején, hogy amennyiben szeretnének komolyabb sikert aratni a konzolpiacon a Nintendóval szemben, akkor ahhoz szükségük lesz egy saját kabalafigurára. Ő lett Sonic, a sündisznó, akinek kék színe kiválóan illik a cég logójához.

A játék maga őrülten gyors volt a korszak más platformereihez képest, az irányítás viszont nagyon egyszerűnek bizonyult, hiszen a négy irányítógomb mellett csak plusz egyet kellett használni az ugráshoz.

A Sega terve bevált, hiszen Sonic az egyik leghíresebb videojátékos ikon lett. A karakter rengeteg játékban szerepelt, de napjainkban a Sonic, a sündisznó című filmből ismerik a legtöbben.

Tomb Raider (25 éves): 1996. október 25-én jelent meg az első Tomb Raider, ami nem lett olyan forradalmi, mint sokan gondolják. Habár nem ez volt az első női főszereplős játék, és nem is ez volt az első 3D-s platformer, mégis ezek a dolgok leginkább a Tomb Raider hatalmas népszerűségének köszönhetően váltak híressé.

Metroid (35 éves): 1986. augusztus 6-án jelent meg a Nintendo játéka, ami az Alien szörnyeire hajazó földönkívüliek, a magányt árasztó atmoszféra és a nem könnyű játékmenet miatt inkább felnőtteknek való kaland, és nem gyerekeknek.

A Castlevania mellett a Metroid volt a másik videojáték, aminek köszönhetően megszülettek a metroidvaniák. Emellett a Metroid volt az első videojáték, aminek főszereplője nő, bár ez csak akkor derült ki, amikor Samus levette a sisakját a számos befejezés egyikében. A franchise népszerűsége töretlen, amit jól mutat az is, hogy a csapat már dolgozik a Metroid Prime 4-en.

Halo (20 éves): A 2001. november 15-én megjelent Halo egyfelől azért tölt be fontos szerepet a játéktörténelemben, mert segített bebikázni a Microsoft konzolos pályafutását, másfelől megmutatta, hogy nem a PC az egyetlen, amin szórakoztatóvá lehet tenni egy FPS-t. A Halo sok ötletét átvették más játékok, ráadásul sokat tett a konzolos esportokért, ami nem kis teljesítmény egy olyan játéktól, amit eredetileg stratégiai programnak szántak.

Resident Evil (25 éves): 1996. március 22-én jelentette meg a Capcom a Resident Evilt, ami nem csupán a japán cég egyik húzó neve lett, hanem a valaha készült legfontosabb horrorjáték is, ugyanis ennek a megjelenése után kezdtek el mások komolyabb energiát ölni a műfajba.

Pokémon (25 éves): Habár a Game Boy már 7 éve létezett, amikor a Pokémon 1996. február 27-én megjelent, mégis ez lett a készülék legsikeresebb játéka, a Nintendo pedig magáénak mondhatta a legtöbb bevételt termelő videojátékos franchise-t.

Donkey Kong (40 éves): 1981. július 9-én jelent meg a hatalmas majom, aki hordok hajigálásával igyekezett megakadályozni Mario prototípusát a barátnője megmentésében. A Donkey Kong volt az első videojáték, ami vizuálisan mesélt el teljes, de még kimondottan egyszerű, történetet. A megjelenést követő évtizedekben több folytatás készült a videojátékhoz.

Castlevania (35 éves): 1986. szeptember 26-án jelent meg a Konami akció-platformere, aminek rendezője, Akamatsu Hitoshi elárulta, hogy a cél az volt, hogy a játékosok úgy érezzék magukat, mintha egy klasszikus horrorfilmbe csöppentek volna.

Ezt a hatást nemcsak azzal sikerült elérni, hogy egy gótikus kastélyban kell elkapni Drakulát, hanem azzal is, hogy a Castlevania egy rettentő nehéz játék, amiben a rossz helyezkedés azonnali halálhoz vezet.

A Castlevania összefüggő pályaszerkesztése részben a folytatásait ihlette meg, részben a Metroiddal közösen egy új zsánert teremtett, a máig népszerű metroidvaniákat. A Konami még a 2010-esévekben is előállt 3D-s folytatásokkal, de a mai közönségnek inkább a Netflix animációs sorozata jut először eszébe, ha meghallja a Castlevania nevet.

(Forrás: hu.ign.com)

Ajánló

Ajánló