Az idei Oscar-jelölések legnagyobb meglepetései



Csalódást és örömöt is okozott a Filmakadémia.Jodie Foster sehol nincs, Viola Davis viszont történelmet írt: Az idei jelölések egyik nagy vesztese Jodie Foster, aki esetében sokan arra számítottak, hogy jelölni fogják a The Mauritanian című politikai témájú drámai thrillerben nyújtott alakításáért.

Viola Davis jelölését viszont sokan történelmi jelentőségűnek tekintik, ugyanis a Ma Rainey női főszerepért kapott Oscar-jelölése immár a negyedik, amit főszereplői vagy mellékszereplői kategóriában kap, ezzel az eredménnyel pedig az élen jár, mint afroamerikai színésznő, ráadásul ő az első olyan színesbőrű színésznő, akit már második alkalommal jelöltek a legjobb női főszereplő kategóriában.

A chicagói 7-ek tárgyalása: Aaron Sorkin a legjobb forgatókönyvíró lehet, a legjobb rendező viszont nem: Kiváló alakításokkal teli, remekül megírt, nagyszerű történelmi dráma A chicagói 7-ek tárgyalása, ami összesen 6 Oscar-jelölést kapott, köztük a legjobb film és legjobb forgatókönyv kategóriában.

Ugyanakkor egy filmet nem elég jól megírni, hisz azt jól is kell megvalósítani, éppen ezért csalódás, hogy Aaron Sorkin nem versenyezhet a legjobb rendezőnek járó Oscarért.

Az 5 bajtárs, Regina King rendezése és Chadwick Boseman utolsó filmje az idei szezon vesztesei: Az elmúlt időben nagyon sokan hangoztatták, hogy az „Oscar túl fehér”, de dén ezt nem lehet felróni, hisz két legjobb film-jelölt közül az Judas and the Black Messiah-t afroamerikai (Shaka King), míg a Minarit koreai-amerikai alkotó (Lee Isaac Chung) készítette.

Ugyanakkor sokan csalódtak, hogy a Spike Lee által alkotott Az 5 bajtárs csak a legjobb eredeti filmzene kategóriában kapott jelölést, pedig ez a fekete vietnami veteránokról szóló film kimondottan újszerű módon mesél az afroamerikai identitásról, tehát többet érdemelt volna.

Bár igaz, hogy nem egy kiváló mű, mégis az kétségtelen, hogy fontos alkotás, hiszen a vietnami háborúról már sok film készült, de olyan alig akad, ami a fekete veteránokról szólna. Emellett Spike Lee kapcsolódott a 2020 nyarán kialakult Black Lives Matter-tüntetésekhez, tehát így főleg érthetetlen, hogy miért mellőzte az Akadémia. Ha mást nem is, akkor legalább Delroy Lindo, aki a tulajdonképpeni főhőst alakította, megérdemelt volna egy jelölést a legjobb férfi főszereplő kategóriában.

Ehhez hasonló okokból hiányolják sokan a Regina King rendezésében készült One Night In Miamit és Chadwick Boseman utolsó filmjét, a Ma Rainey: A blues menyasszonyát, ám ezek legalább más, fontosabb kategóriában kaptak jelölést.

Tom Hanks nem csak eljátszhatja a szomorú átlagembert: A kapitány küldetése nincs ott a fontosabb kategóriákban: Az idei Oscar esetében az egyik legmegdöbbentőbb, hogy Tom Hanks egyetlen jelölést sem kapott, pedig sokak szerint emlékezetes alakítást nyújtott Paul Greengrass februárban bemutatott westernjében, A kapitány küldetésében. Hanks tehát megérdemelte volna, hogy jelöljék a legjobb férfi főszereplő kategóriában.

Ugyanakkor nem ő az egyetlen, akiről elfeledkezett az Akadémia, ugyanis Helena Zengel, aki Hanks mellett a másodfőhőst alakította, méghozzá nagyon hitelesen, szintén nem kapott Oscar-jelölést. A kapitány küldetése így csak zenéje, a hangkeverése, a díszlete és a kiemelkedő operatőri munkája miatt nyerheti meg az aranyszobrot.

Két nő is a legjobb rendezők között: Mostanában többen is hangot adtak annak, hogy színesbőrű alkotók és női rendezők nem kapják meg az őket megillető elismerést az Oscar-gálán. Idén ezen a téren nem érheti kritika az Akadémiát, hiszen Chloé Zhao (A nomádok földje) és Emerald Fennell (Ígéretes fiatal nő) személyében két nőt is jelöltek a legjobb rendező kategóriában, ráadásul ha Zhao nyer, akkor ő lesz az első nem fehér női rendező, aki Oscar-díjat vihet haza.

(Forrás: hu.ign.com)

Ajánló

Ajánló