Eredetileg malmot üzemeltetett a Peugeot atyja



Három világhírű autómárka, ami nem az autóiparral kezdte a sikertörténetét.Ha meghalljuk egy világhírű autómárka nevét, akkor biztos, hogy nem az fog először az eszünkbe jutni, hogy eredetileg mivel foglalkozott a cég, hanem azonnal arra asszociálunk, hogy mennyire jó és biztonságos autókat gyárt.

Valójában azonban több autógyártó se azzal kezdte a sikertörténetét, hogy kocsikat raktak össze, hanem sokszor valami teljesen más dolog volt a biznisz fő terméke, és csak évek múlva kóstoltak bele az autógyártásba. Ilyen márka a Toyota, a Suzuki és a Peugeot.

Suzuki: 1909-ben alapította a céget Michio Suzuki, aki eleinte szövőgépek gyártásával foglalkozott. Az autógyártásba csak az 1920-as évekbe kóstolt bele Suzuki, amikor a sikeres üzlet után újabb bevételi forrást keresett.

Az első autó prototípusa 1937-ben készült el. Négy évvel később piacra került a kocsi. A második világháborúban a japán kormány arra kötelezte a céget, hogy a hadiipart szolgálja, ezért csak a háború után térhettek vissza az eredeti tevékenységeikhez.

A Suzuki csődközeli állapothoz került, de végül az 1950-es évek elején, a szövőgéppiac összeomlása után, összeszedték magukat. Innentől kezdve csak az autó- és motorgyártással foglalkoztak. A cég sikere annyira nagy lett, hogy még állami támogatást is kaptak azért, hogy többet termeljenek.

Peugeot: Jean-Pierre és Jean-Frédéric Peugeot eredetileg malmot üzemeltetett, majd 1810-ben nekiláttak a fűrészpenge, kávéőrlő és a paprikaőrlő gyártásának. A márkajel innen ered, ugyanis az ordító oroszlán az őrlőik erősségét jelképezi.

Az autógyártás előtt még esernyővázak, szekérkerekek és biciklik előállításával is foglalkoztak. Az első autójukat, aminek három kereke volt, 1889-be készítették el. Később két divízióra osztották fel a céget. Az egyik eszközöket, a másik autókat és kerékpárokat gyártott. A XX. századba ismét összeolvad a cég, ami napjainkban csak autók és biciklik gyártásával foglalkozik.

Toyota: Sakichi Toyoda (nem t-vel) nevéhez fűződik az autógyártó konszern, ám ő sem ezzel kezdte, hiszen Japánban ő volt az első, aki szövőgépet alkotott, még 1897-ben. 1918-ben már az anyagot is előállította magának a cég, majd 1927-ben elkezdték a szövőgépeket tömeggyártását.

Az autóipar kutatásával nem Sakichi, hanem a fia kezdett foglalkozni. 1935-ben összerakták az első autójukat, amihez Chrysler, Ford és Chevrolet alkatrészeket használtak. Még ugyanebben az évben előálltak egy kamionnal.

Egy évvel később megváltoztatták a cég nevét Toyotára, mert ezt könnyebb kiejteni. A céggel kapcsolatos érdekesség, hogy az anyacégből létrejött Loom Works még napjainkban is gyárt szövőgépeket, valamint motorokat a Toyota autókhoz.

(Forrás: szeretlekmagyarorszag.hu)

 

Ajánló

Ajánló