Elavult érzetet keltett a Duke Nukem Forever, amit 15 éven át fejlesztettek



Öt videójáték, aminek megjelenése örökkévalóságig tartott.Duke Nukem Forever (15 év): 1996-ban, a Duke Nukem 3D sikerét látva, a 3D Realmst úgy döntött, hogy még ugyanabban az évben bejelentik a Duke Nukem Forevert, aminek aztán többször elhalasztották a megjelenést.

A stúdió végül belátta, hogy kár ígérgetniük bármit is, így egy idő után csak annyit mondtak, hogy majd kiadják, amikor elkészült, 2001 és 2007 között pedig új előzetest sem készítettek a játékhoz. Az évtized vége felé felcsillant a remény, hogy elkészülhet a Duke Nukem Foreve, de annak fejlesztését 2009-ben, pénzhiány miatt, fel kellett függeszteni.

Ekkor a játék kiadói jogaival rendelkező Take-Two beperelte a stúdiót, amiért nem valósították meg a játékot, aminek munkálatait a Gearbox Software vette át. 2010-ben újra bejelentették, 2011 nyarán pedig végre megjelent a Duke Nukem Forever, de addigra teljesen elavult érzettet keltett.

Prey (11 év): Az id Software több korábbi játékán dolgozó Tom Hall 1995-ben beszélt a Prey alapötletéről, de egy évvel később inkább megalapította John Romeróval az Ion Storm stúdiót, ezért a felvázolt játékon a 3D Realm egy új csapata kezdett dolgozni.

Az első tervek elég ígéretesnek tűntek, de a későbbi technikai problémák miatt nem sikerült megvalósítani az eredeti terveket. Előfordult, hogy úgy tűnt, hogy a játék soha nem fog elkészülni, de 2001-ben a 3D Realms átadta a projektet a Human Head Studiosnak, ahol a játékot összerakták az id Tech 4 grafikai motorral, 2006-ban pedig végre megjelent a Prey.

Final Fantasy XV (10 év): Eredetileg Final Fantasy Versus XIII néven kezdték fejleszteni 2006-ban a Final Fantasy XV-t, amit egy olyan spin-off játéknak szántak, ami a Fabula Nova Crystallis Final Fantasy alsorozathoz tartozott volna, a hangulatát a főjátékénál sötétebbnek szánták.

Idővel a projekt kezdett túlnőni a keretein, a fejlesztők pedig azon kezdtek gondolkodni, hogy talán mégis a fősodorbeli játékhoz kellene, hogy tartozzon. Ez a változtatás 2012-ben megtörtént, amikor a programot átették az újgenerációs konzolokra.

Nomura Tetsuya rendezőt, aki most a Final Fantasy VII Remake-en munkálkodik, Tabata Hajime váltotta, a Final Fantasy XV végső változata pedig teljesen más lett, mint az eredetileg elképzelt.

Diablo III (11 év): Látva, hogy mekkora siker az egy évvel korábban megjelent Diablo II, már 2001-ben nekiálltak a Diablo III fejlesztésének. A játékon eredetileg a Blizzard North San Francisco-i stúdiója dolgozott, de azt 2005-ben bezárták, amiben közrejátszott az is, hogy nem haladtak a projekttel.

A Diablo III több újratervezésen is átesett a 2008-as leleplezés előtt, ám még további négy évet kellett várni, hogy a játék PC-s verziója megjelenjen 2012 tavaszán. A Blizzard híres arról, hogy nem hajlandó elkapkodni a fejlesztéseket, így nem meglepő, hogy csak 2019-ben jelentették be, hogy készül a Diablo IV, amire biztos, hogy éveket kell várniuk a rajongóknak.

Spore (8 év): A Maxis alapítója és híres fejlesztője, Will Wright már 2000 körül belevágott az evolúciót lemodellező játék fejlesztésébe, de annak megjelenése csak 2008-ban valósult meg, ám abban nem volt sok köszönet, ugyanis míg a szakmai lapok jó pontszámokat adtak, addig szélesebb körben inkább sekélyeseknek bélyegezték az egyedfejlődés különböző szakaszait bemutató játékmódot, még úgy is, hogy azért akadt benne eredeti ötlet.

(Forrás: hu.ign.com)

Ajánló

Ajánló