Érdekes tények a 25 éves Resident Evilről



Ezeket a dolgokat talán még nem olvastad a legendás horrorjátékról.Nem sokon múlt, hogy FPS legyen belőle: Sokaknak nem tetszett, amikor kiderült, hogy a Resident Evil hetedik részében belső nézetre cserélik a rögzített, valamint követhető kamerákat, ám azok, akik felháborodtak, valószínűleg nem tudják, hogy a Capcom szakemberei hónapokig FPS-nek képzelték el már a legelső részt is.

Szerencsére a cégnél dolgozó, és a játékot rendező Shinji Mikami nemcsak rongyosra játszotta az Alone in the Darkot, hanem a vezetőséget is meg tudta győzni arról, hogy a rögzített kamerák sokkal nagyobb feszültséget okoznak a játékosnak, mint az, ha csak lövöldöznie kell.

Igaz, sok játékost zavart, hogy nem látnak be mindent a pályából, viszont ettől még tény, hogy a Resident Evil attól lett máig működő horrorjáték, hogy filmes kameranézeteket használt, és 2D-s rögzített háttereket kapott, ugyanis így sokkal jobban nézett ki, mint akkor, ha teljesen 3D-ben jelentetik meg az első PlayStationre.

Rengeteg pénzt költöttek egy Game Boy Color változatra, ám ez végül soha nem jelent meg: A Capcom sok mindenről híres, így arról is, hogy képes volt kemény összegeket költeni egy-egy címre, hogy aztán a már szinte kész programokat kidobják.

Ez történt a Nintendo első kézikonzoljára, tehát a Nintendo Game Boy Colorra alkotott Resident Evillel is, ami nagyjából 90%-ban kész volt, amikor a kiadó úgy határozott, hogy se a vásárlók, se ők nem lennének elégedettek a minőséggel.

Az rejtély, hogy a kiadó erre miért csak akkor jött rá, amikor szinte kész volt a játék. A kód azonban nem veszett el, ezért évekkel később a Resident Evil GBC, ROM formájában, megjelent a különböző fájlcserélő oldalakon.

Összesen négy játszható karakter lett volna a Resident Evilben: A Resident Evilről szinte mindenki tudja, hogy a két főhőse Chris Redfield és Jill Valentine, ám azzal már sokkal kevesebben vannak tisztában, hogy eredetileg két másik karaktert terveztek az alkotók.

Ezek egyike a színes bőrű orvos, az Eddie Murphy-ről mintázott Dewey, a másik egy rádiós szakember, Geltzer lett volna. Az soha nem derült ki, hogy miért cserélték le a párost, akik közül Dewey neve tovább él a játékban, ugyanis Edward Dewey-nek nevezik a STARS pilótáját. Lehet, hogy pont azért, hogy így tisztelegjenek a kivágott karakterek előtt.

Shinjin Mikami a Resident Evil előtt a Disney-nél dolgozott: Shinjin Mikami a horror nagymestere, akinek nemcsak a Resident Evil első és negyedik részét köszönhetjük, hanem például a The Evil Withint is, éppen ezért meglepő, hogy az alkotó eleinte egy teljesen más műfajban munkálkodott.

Mikami előző munkahelye ugyanis a Disneynél volt, ahol olyan videojátékokban dolgozott, mint a hivatalos Aladdin és a Who Framed Roger Rabbit (itthon Roger nyúl a pácban címmel megjelent filmhez kapcsolódó videojáték).

Habár a rendező az utóbbi program, illetve Goof Troop esetében dizájner is volt, mégsem érezte jól magát a cégnél, amit végül otthagyott, hogy aztán a Capcomnál vállaljon munkát, ahol rögtön az első alkotása a Resident Evil első része volt.

Multiplayert is terveztek hozzá: Bár erről ellentmondásosak az információk, mégis az biztos, hogy az eredeti elképzelésben még szó volt egy többjátékos módról. Bizonyos források szerint ez csupán egyfajta deatmatch lett volna, ám mások szerint, és ez tűnik valószínűbbnek, arról lett volna szó, hogy a két főhőst egymás mellett irányíthatták volna a játékosok.

Az alkotók elkészítettek egy demót, amit csak a producerek láttak, és amelyben néhány szobát lehetett bejárni, ám mivel a PS1 nem bírta a kooperatív játékmódot, ezért a tervet a fejlesztés kora szakaszában kukázták.

(Forrás: hu.ign.com)

Ajánló

Ajánló