Kínos és provokatív kampánnyal próbálja növelni a termékenységet tíz ország kormánya



A demográfusok számításai szerint egy családban két gyereknek kellene születnie ahhoz, hogy ne csökkenjen a népesség.Szingapúr: Itt a világon a legalacsonyabb a születés ráta, ugyanis egy nőre átlagosan 0,81 gyerek jut. 2012-ben Nemzeti Estet tartottak, hogy ösztönözzék a „patriotizmus kilövellését”. A termékenység növelését szolgálja az is, hogy limitálják az egyszobás lakások számát.

Hongkong: Egy nőre átlagosan 1,18 gyerek. Annak érdekében, hogy ez a szám növekedjen, a kormány pénzt adna azoknak a pároknak, akik gyereket vállalnak. Hongkong Szingapúrtól venné át az ötletet, de ez még csak elmélet.

Japán: 1975 óta egyre kevesebb gyereket születik a kis szigetországban. 2010-ben a Tsukubai Egyetem hallgatói bemutattak egy robotbabát, aminek lényege az, hogy érzelmileg felkészítse a leendő szülőket az igazi gyerekre.

Oroszország: Itt szörnyű a demográfiai helyzet. Ennek oka, hogy a férfiak korán halnak, pusztít az AIDS, a nők pedig nem szülnek. Vlagyimir Putyin korábban Moszkvába hívta a Boyz II Ment azért, hogy Valentin-nap előtt rávegye az orosz férfiakat a szexre.


2007-ben az országban hivatalosan is Fogantatás Napjának nyilvánították szeptember 12-ét, ami munkaszüneti nap. Akik pontosan 9 hónappal később (június 12.) szülnek, azok hűtőnyereményt kapnak.

Olaszország: Az olaszoknál 1,43 gyerek jut minden nőre. A kormány a közelmúltban egy vitatott kampányt indította, amelynek jelmondata így szólt: „A szépség nem ismer kort, de a termékenység igen.”

A másik szlogen ez volt: „Gyerünk! Ne várj a gólyára!”

Az olaszok tetszését nem nyerte el az akció.

India: A születési ráta itt 2,48, ami azt jelenti, hogy India nincs a sor végén, de 1941-ben a párszik létszáma 114 ezer volt, míg 2014-ben már csak 61 ezer. 2014-ben a kormány igencsak provokatív kampányt indított.

Ezeknek a szlogenje így szólt: „Légy felelősségteljes – ma este ne használj óvszert” vagy „Szerinted is eljött az ideje, hogy szakíts édesanyáddal?”

Az olaszokkal ellentétben, itt bevált a kampány bevált, mert most már 69 ezer párszi él az országban.

Dél-Korea: A termékenységi ráta 1,25, ezért minden hónap harmadik csütörtökén zárva tartanak az ország irodái, mert Családi Napot tartanak. A kormány pénzt is ad azoknak, akiknek több gyereke született.

Spanyolország: A munkanélküliség növekedésével csökken a spanyolok termékenységi mutatója. A helyzet nagyon rossz, ezért a spanyol kormány 2017 januárjában biztossá nevezte ki Edelmira Barreirát, akinek az a munkája, hogy megtalálja azt az egy okot, aminek megértése fellendítheti Spanyolország termékenységi mutatóját.

Románia: Az 1960-as években esett egy nagyot a születési ráta, a népességnövekedés pedig megállt. A román kormány 20 százalékos jövedelemadót rótt ki a gyermektelen családokra, a válást pedig szinte lehetetlenné tették.

A '80-as években erőszakos nőgyógyászati vizsgálatnak vetették alá a román nőket a „demográfiai egységek”. Mindezt az 1989-es rendszerváltás után megszűnt, de egy nőre még mindig csak 1,31 gyerek jut.

Dánia: A skandináv ország termékenységi rátája 1,73. A Spies Rejser dán utazási iroda háromévnyi gyermekellátást biztosít azoknak, akik az irodán keresztül foglalják le a nyaralást. A másik módszer egy szexi kampányvideó, amiben arra buzdítják a párokat, hogy csináljanak nagyszülőket a szüleikből.

(Forrás: szeretlekmagyarorszag.hu)

 

Ajánló

Ajánló