Bénázó Batmannel büntették a kalózokat a Batman: Arkham Asylum fejlesztői



Kreatív megoldással vették el az illegálisan beszerzett játékokkal próbálkozó felhasználók kedvét a csalástól a szakemberek.Batman: Arkham Asylum: Elképesztően humoros megoldással leckéztette meg a kalózokat a Rocksteady, aminek szakijai egyszerűen bénává tették Batmant a megtört verziókban. A kalóz verzió használóit tehát az az élmény várta, hogy Batman nem tud elegánsan levitorlázni a köpenyével a magasból, így folyton a mélybe zuhant és a csáklyáját sem tudta rendesen használni.

A kétbalkezes szuperhős miatt nem lehetett végigvinni a feketén beszerzett játékot, amiben Joker állandóan megszökött. Amikor egy felháborodott „vásárló” szóvá tette a bugot a Batman: Arkham Asylum egyik hivatalos fórumán, akkor ezt a választ kapta: „A hiba nem a játékba, hanem a morális kódodban található.”

Crysis Warhead: A Crytek is ügyesen szúrt ki a Crysis Warheadet illegálisan beszerző játékosokkal, ugyanis amikor a játékba épített szoftver érzékelte a tört verziót, akkor a játékosok fegyverei többé nem acéllövedékeket lőttek ki, hanem csirkéket, amikkel természetesen nem sebezhették meg az ellenfeleket, tehát ez tulajdonképpen értelmetlenné tette a játékot.

Earthbound: A játékait szinte mániákusan féltő Nintendo elég kíméletlen módon leckéztette meg azokat, akik az Earthbound feketén beszerzett verziójával próbáltak játszani. A még Super Nintendóra készült játék tört verziójában eleinte csak bosszantó üzeneteket dobott fel, majd megsokszorozta az ellenfelek számát.

Ha a tilosban járó játékosnak mégis sikerült túl jutnia ezeken, és megérkezett az utolsó főellenséghez, Gigyas-ig, akkor a játék lefagyott és törölt minden korábbi mentést.

Take On Helicopters: Kevesen gondolták volna, hogy lesz kereslet egy olyan rétegjátékra, mint a 2011-ben megjelent Take On Helicopters, ám a helikopter-szimulátor mégis gyorsan felkerült a letöltőoldalakra.

Ezt nem hagyták annyiban a Bohemia Interactive fejlesztői, ugyanis tönkretették a játékot azok számára, akik feketén beszerzett verzióval próbáltak játszani. Ez úgy nézett ki, hogy az, aki az illegális programot használta, és megpróbált beülni a pilótafülkébe, úgy érezhette magát, mintha részeg lenne, ugyanis a kép elhomályosult, a botkormány pedig önálló életre kelve mindent elkövetett, hogy a helikopter gyorsan visszatérjen a földre.

A DEGRADE névre keresztelt módszer olyannyira bevált, hogy a Bohemia egy másik játéksorozatában, az ARMA-ban is alkalmazta, ezzel ellehetetlenítve a játékot azok számára, akik illegálisan jutottak hozzá.

The Talos Principle: A Coroteam rendkívül kreatív, ha a kalózok megleckéztetéséről van szó, ugyanis a 2014-ben megjelent, filozofikus hangvételű, fejtörőkre épült The Talos Principle-ben okos csapdát állítottak a kalózoknak.

A játékban egy lifttel lehet átjutni az egyik pályáról a másikra, de ha a program azt észleli, hogy a játékos tört verziót használ, akkor egyszerűen leállítja a liftet félúton, a játékos pedig örökre ott reked. A csapda azonban nem azonnal bukkan fel, hanem akkor, amikor a játékos már néhány órája játszik, tehát valószínűleg már alaposan belemerült a The Talos Principle csodás világába, így még jobban idegesítheti, hogy a lift fogságba ejtette.

Mirror's Edge: Az EA és a DICE játékának legfőbb erénye az volt, hogy a játékosok egyik háztetőről ugorhattak át a másikra, átszelve így a hatalmas várost a profi parkourös Faith-t irányítva, ám csak akkor, ha a játékosok legálisan szerezték be a programot.

Akik azonban a tört verziót választották, azok erről maradtak le, ugyanis a védelmi megoldás miatt a főhősnő csigalassúságúvá vált, ami nemcsak bosszantó, hanem a lendület hiánya miatt képtelenség volt vele egyik háztetőről a másikra ugrani.

(Forrás: hu.ign.com)

Ajánló

Ajánló